17 Ekim 2013 Perşembe

BEN X

Amerikan sinemasının sıkıcı tekrarlarından daral geldiğinde izlemenizi tavsiye edeceğim film Belçika-Hollanda yapımı Ben-X. Otizm hastası Ben, okulda çok ezilen ve dışlanan, uyum problemleri çeken bir çocuktur. Kendi dünyasında ise Archlord adlı online oyunda en popüler ve güçlü karakterlerden biridir. Oyun üzerinden bir kızla tanışır ve hayatı bir anda değişir.
Güzel bir konuya sahip filmi açarken en başta "The Gamer" tarzı bir yapım izleyeceğimi sanmıştım fakat uzaktan yakından ilgisi olmayan yapım psikolojik- dram türünde. Kesinlikle ağır ve sulu bir dram izleyeceğinizi düşünmeyin, bir kere Flaman yapımlarında bir kere bile buna rastlamadım.
Bir gençlik filmi tadında anlatılan yapım çok beğenilen, çarpıcı bir finale sahip. Romandan uyarlanan hikaye ağır gitmesine rağmen beyaz perdeye kesinlikle çok akıcı biçimde aktarılmış. İstanbul Film Festivali'nde de gösterilen film bir çok festivalden ödüller toplamış.
Bu arada filmin ismi Flamanca'da "Ben Hiçim" anlamına gelen "Ik ben iks" deyiminin kısaltmasından geliyormuş. Schön:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder