17 Ekim 2013 Perşembe

ELYSIUM/ YENİ CENNET

Oyuncu kadrosu güzel, konu güzel, görseller başarılı. İmdb'si 7.0olan Elysium'da bir bilim-kurguda olması gereken her şey neredeyse var ancak yapımın kesinlikle ne sürükleyici ne de akıcı olduğunu düşünmüyorum.
elysium"District 9" gibi weirdo'luğuyla kültleşeceğini düşündüğüm başarılı 1 filmin yönetmeni olan Neill Blomkamp'ın son projesi olan Elysium yine fütüristik temada geçiyor. 2154 yılında dünya sefaletle ayakta durmaya çalışırken en zengin olanlar Elysium isimli uzay istasyonunda hayatlarını sürdürmektedirler. Dünyadakiler korkunç yaşam şartlarından kaçıp Elysium'a gitmek isterken oradakiler ise lüks yaşamlarını korumak istiyor.

Bu kadar güzel bir konuya çok zayıf bir olay örgüsü işlenmiş, aksiyon ve robot görselleriyle heyecan yüksek tutulmaya çalışılmış. Ayrıca film arşivi geniş olanlar fark edecektir ki bu konunun neredeyse aynısını başka bir filmde izledik ama bunu uzun bir beyin fırtınasından sonra ancak çıkarabildim; Justin Timberlake ve Amanda Seyfried'ın yer aldığı "In Time/ Zamana Karşı"!! O da kanımca daha müthiş bir senaryoya sahipti fakat yine olay örgüsünde sıkıntı vardı diye çok tutmamıştı.
Filmi bu kadar harcadım ama kesinlikle izlenebilir bir yapım, görmedim demezsiniz. Görselleri çok başarılı, belki Elysium tasviri biraz daha fazla yapılabilirdi, finalinin de tadında yapıldığını düşünüyorum. İyi seyirler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder